مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

مردی که ۶ سال قبل در جریان یک حادثه مرتکب قتل شده بود در شرایطی که اولیای دم دیه سنگینی برای رضایت دادن خواسته بودند با کمک افراد خیر و مردم توانست دیه میلیاردی را پرداخت و کند و با آزادی از زندان شب عید را کنار خانواده اش باشد.

ياسر قاتل بخشيده شده

همشهری آنلاین - حوادث: اولین برگ از این پرونده نیمه شب ۲۶بهمن‌ماه سال ۹۶ در یکی از محله‌های اهواز ورق خورد.

ماجرا از این قرار بود که مرد جوانی به نام یاسر که آن زمان ۲۹سال داشت، به‌دلیل اینکه شغل مناسبی نداشت نگهبان خودروها شده بود. شب حادثه او صدایی شنید و با تصور اینکه دزد آمده اسلحه شکاری که داشت، برداشت. چند نفر را در نزدیکی ماشین‌ها دید و با تصور اینکه آنها دزد هستند تیراندازی کرد. گلوله شلیک شده به یکی از آنها برخورد کرد و جانش را گرفت تا یاسر ناخواسته به قاتل تبدیل شود. او از ترس فرار کرده بود اما ۲۵ روز بعد از حادثه در شرایطی که به تازگی پدر شده بود خودش را تسلیم کرد.

در جلسه دادگاه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص قاتل شدند و او نیز در دفاع از خودش گفت:‌ چون نگهبان خودروهای مردم بودم تلاش می‌کردم نگهبان خوبی باشم و آن شب هم با تصور اینکه دزد آمده شلیک کردم و قصدی برای قتل نداشتم. او در ادامه گفت: زمانی که این حادثه اتفاق افتاد ۲ ماه از به دنیا آمدن دخترم وفا می‌گذشت و این حادثه باعث دستگیری ام شد و از آن به بعد دیگر دخترم را ندیدم و زندگی‌ام از هم پاشید. به همین دلیل از اولیای دم می‌خواهم من را بخاطر دخترم ببخشند.

در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

حکم قصاص یاسر مدتی بعد در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا آماده شد. شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص در شرایطی آغاز شده بود که خانواده یاسر تلاش زیادی برای نجات او انجام می‌دادند. او حتی یک مرتبه برای اجرای حکم به قرنطینه زندان منتقل شد اما در آخرین لحظات اولیای دم به او ۲ ماه مهلت دادند. آنها اعلام کردند که برای بخشش ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان دیه می‌خواهند. از همان روز بود تلاش‌ها برای فراهم کردن این پول آغاز شد.

هرچند خانواده یاسر توانستند یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان فراهم کنند، اما فراهم کردن بقیه دیه برای‌شان غیرممکن بود. به همین دلیل از مردم و افراد حیر درخواست کمک کردند.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داد که وفا، دختر یاسر ۵ ساله شده و برای دیدن پدرش بی‌تابی می‌کرد و مدام سراغ او را می‌گرفت.

آخرین تلاش‌ها برای نجات پدر در بند ادامه داشت و هر روز فرد خیری مبلغی از دیه را تقبل می‌کرد تا اینکه سرانجام با کمک خیرانی از اهواز، اصفهان و چند شهر دیگر مبلغ دیه به طور کامل فراهم شد و یاسر، با سپری شدن دوران محکومیتش از جنبه عمومی جرم، روز گذشته از زندان آزاد شد.

کد خبر 836870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن کودک کار وسرپرست خانواده IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    نتیجه اخلاقی، نباید به دزد مستقیم شلیک کرد، فقط هوایی ، اسلحه در دست نگهبان حکم چماق دستی را دارد، سؤال چرا از ابتدا به. نگهبان چماق نداده اند؟؟! نتیجه دیگر، همیشه دزدان قبل دزدی، فریاد بزنند ما دزذ هستیم به ما شلیک نکنید، بزارید راحت کارمان را انجام دهیم